dimecres, 21 de gener del 2015

una del 2013... PARADÍS TURQUESA

“No volveré a ver mi amada isla del Caribe, con su agua transparente en la que se ve la arena del fondo, las cadenas y las anclas y los pescados de colores; sus cocoteros y su vegetación del Aduanero Rousseau. Pero Dios me dará la esencia de Corn Island sin estar en Corn Island”. Memorias de Ernesto Cardenal; Vida perdida.
El viatge per arrivar a “la Islita” és digne d’explicar. El normal és agafar una avioneta i en un moment ja hi ets. Però, per si no ho sabieu, ens agrada complicar-nos la vida. ;)
0282_Big corn
Big Corn Island… al fooooons.
En el post anterior ja us hem explicat que estàvem a San Ramon, i vam haber de travessar nicaragua en diagonal, amb tot el merder de busos ruteados (aquells que paren a tot arreu) que suposa arrivar al Rama.
Al port, et donen 2 opcions. El vaixell petit o el de “luxe”.
No us podeu imaginar com era el petit!!!!!! La mida s’assembla als tipics d’anar a buscar sardines, i era un viatge de 14 h, moltes a mar obert. L’altre no us penseu que era molt millor. Per començar, hi havia 8 llits i jo era el 9… conclusió, em va tocar a terra.
Vam sortir a les 7 de la tarda… i va ser una nit molt llarga fins a l’últim port, que dóna pas al mar carib. Allí ja va començar el vaivé!.
0288_navegant corn
i segueix Big Corn Island… al fooooons.
Quan vam arribar al Bluf, va baixar una noia i vaig ocupar el seu llit. El problema va ser que van pujar 8 persones més, totes apilotonades per terra. Finalment vam arribar a la Big Corn Island. Allí mateix surt una lanxa, que va a tota òstia i et porta en 20′ a la Little.
0296_panga ràpida
Surfejant sobre la proa, vigilant els esculls.
Només arrivar ens van intentar encolomar tot tipus d’hotels…
Però nosaltres, que som més tossut que una mula, motxilles a l’esquena, i au! a inspeccionar les opcions… per a 3 nits ja val la pena mirar-s’ho una mica. (Podeu aconseguir un plànol-fotocòpia al Dive Little Corn, a prop del moll).
N’hi ha un parell d’econòmics aprop del moll, però amb aquella calor no ens van convèncer gaire. Vam tirar cap a la Iguana, molt boniquet, però 70$ la nit i no estava a peu de platja, ni parlar-ne!!!.
Vam seguir i vam trobar Elsa’s Place. 20$ la nit i al puto mig de la platja. No hi ha wifi, però just al costat hi ha un altre hotel, el triple de car, pero per aconsegur wifi, va de pebrots ;) i sinó, sempre pots anar al poble. Al garitu que fa més pudor de fregits i ple de gringos, els hi pots demanar la contrassenya, i tot seguit anar al local del davant que és d’un tio molt simpàtic i que ens cobrava la meitat per les birres!… i des d’allí, l’aprofites. I si no… DESCONNECTES i mires a l’horitzó fins que t’avorreixis!!!.
0299_grace's place
No em direu que això no és el paradís?…
Com més al Nord de la illa, millors són les platges, però més lluny del poble i més car és l’hotel… Vam optar per quedar-nos al mig, així de dia anavem cap a les platges paradisíaques i desertes del Nord, i per la nit anàvem cap el poble a sopar.
Pel tema de la manduca recomenem, i molt efusivament, un local que es diu Color Views. Ens vam fotre de llagosta fins el c… piii!. Cada dia sols, i el preu, espectacular (6,5$ per cap).
  • Menjar:
  • Desayuno en Elsa’s Place: 80 c$/tortilla y café.
  • Comida en Color Views: 190 c$/plato de langosta.
  • Cena en Color Views: 170 c$/plato de gambones con gallopinto.
  • Desayuno en Grace’s Place: 135 c$/tortilla,pan y café.
  • Comida en Desieris: 180 c$/burrito y cerveza.
  • Cerveza en Elsa’s Place: 40 c$/ud.
  • Cena en Color Views: 190 c$/plato de langosta… Repetimos!!!
És una illa de només 3 km2 i es pot fer la volta en un parell d’horetes.
0369_ensueños
La platja del “Ensueños”.
No hi ha ni el més mínim problema de seguretat i la gent super simpática però sense agobiar. Nosaltres vam pensar que seria el típic lloc turístic (que fot fàstic) i ens vam portar una sorpresa molt agradable.
0388_extrem illeta
La platja del Casa Sunrise.
Poca gent… sense presses… son molt tranquils… gens pesats… el menjar bo… barat…
0442_little matinada
La sortida del sol, al peu de l’habitació de l’Elsa’s!.
El mar metàl·lic de la matinada, reflexa la petita esfera taronja que comença a sobreixir per l’horitzó, tímida entre uns núvols baixos. Comença a tenyir el cel d’un vermell encès, mentre hi ha una pausa… el temps i l’aigua s’aturen…
També van fer snorckel, i us ho he de comfesar; ens va  agradar molt!!!.
Taurons, mantes, llagostes, peixos i peixos de colors i tot per 20$. Vam passar-nos 3 hores volant per les “White holes”; mai haviem vist tanta fauna, des de tant amunt! I els coralls, grossos com a banyes de rens! rodons y grossos com a pilotes de platja! llargs i fins com a arbres submarins! una bogeria.
  • Snorkel:
  • Sunset tours; chiringuito del final de la platja: 20 $/p.p
El darrer dia ens vam aixecar ben d’hora per agafar la lanxa que ens portaria a la BigCorn Island.
Ens vam traslladar amb taxi fins l’aeroport i… quina mala sort, només hi quedava un bitllet. En vam reservar 2 pel vol de la tarda… i vam tenir temps de fer una mica més de turisme per la illa gran. Va passejar per la Long Bay, on el sol cremava!
  • Oficina de turismo Big Corn:
  • La Casa de la Cultura; al lado del aeropuerto.
0494_big corn bany
Long Bay deserta.
I vam dinar al davant del moll de Brig Bay, a l’altre costat de la illa… Llagosta! per si la trobavem a faltar.
  • Viatge fins al continent:
  • Panga (de Little  a Big Corn Island): 145 c$/p.p
  • Taxi (Big Corn): 15 c$/p.p
  • Avió (Big Corn – Bluefields): 64 c$/p.p
  • En barco de Big Corn a Bluefields: salidas sábados y domingos a las 23:00h (pero quizás no!… hay que preguntar y asegurarse ;).
I ja tornem a ser a terra ferma. La Nicaragua de selva espessa, de les transitades vies fluvials i del gran llac.